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Next Car Game: Lange erwartetes Update bringt neues Muscle Car + neue Strecke + LAN Support

03.07.2014 um 17:45 Uhr
NewsAuf dieses Update haben Early Access Spieler von Next Car Game lange warten müssen. Doch nun endlich hat Bugbear die aktualisierte Version des Crash Rennspiels veröffentlicht und bietet damit unter anderem auch ein neues Muscle Car, eine neue Strecke und einen LAN Modus!
n/a Es liegt schon wieder eine Weile zurück, dass wir über die geplante Aktualisierung der Early Access Version von Next Car Game berichtet haben, doch heute ist es endlich soweit und alle Spieler des Crash Rennspiels von Bugbear Entertainment sollten ihren Steam Client starten.

Wie der finnische Entwickler mitteilt, gab es viel mehr zu tun als ursprünglich angedacht war. Das Ergebnis davon ist, dass die hauseigene Engine von Next Car Game nun für die Zukunft und alle geplanten Features gerüstet ist. Dennoch ist man noch lange nicht am Ende angelangt und es kann derzeit noch vermehrt zu Problemen beim Spielen kommen.

Doch die ganze Arbeit hat auch etwas Gutes denn die Performance von Next Car Game wurde gesteigert und wird sich weiterhin verbessern und auch das Schadensmodell sowohl der Autos als auch aller Objekte auf der Strecke wird von der überarbeiteten Engine profitieren.

n/a Neben all den reinen Features gibt es aber auch neue Inhalte. Im Detail heißt das, es gibt ein neues Muscle Car und einen Prototypen einer neuen Strecke. Derzeit noch eine echte Baustelle, bietet die neue "Sand Pit" Strecke ein brandneues Feature. Der Untergrund hat Auswirkungen auf das Fahrverhalten der Autos. Das bedeutet, sowohl spürbar im Force Feeback als auch dem generellen Fahrverhalten.

Für Freunde gepflegter LAN-Sessions gibt es eine weitere, heutzutage keineswegs mehr alltägliche Neuerung. Next Car Game unterstützt ab sofort LAN Rennen. Bugbear Entertainment hat auf seine Fans gehört.
Der LAN Modus unterstützt 12 Spieler und ist gleichzeitig ein kleiner Schritt in Richtung Online-Multiplayer.

Also Steam gestartet und das Next Car Game Update geladen!

Next Car Game Update 5 Changelog

Engine:
  • Rewrote the engine.
  • Significantly simplified gameflow logic.
  • Added support for data hotloading.
  • Wrote a shiny new property editor.
  • Removed a ton of old legacy code.
  • Rewrote the effect system, note that certain effects are missing as of now.
  • Added a launcher option to set grass rendering distance.

Multiplayer:
  • Implemented LAN multiplayer for both race and derby, currently supports 12 players.

Input System:
  • Added remapping support for XInput devices such as the X360 gamepad.
  • Added D-pad and look-around support for DirectInput devices.
  • Increased the amount of rebindable controls.
  • Added analogue handbrake support.
  • Added proper H-shifter support.

Gameplay:
  • Improved AI behavior to help it stay on track better.
  • Added support and first draft scoring events.

Damage:
  • Implemented new damage system based on tracking deform instead of impacts.
  • Improved deformation to make the cars break apart in a more realistic manner.
  • The car that is heavier and traveling faster will now have an advantage in collision.
  • Fixed an issue where unlocked panels such as doors would not animate correctly.
  • Added a placeholder smoke effect for the critically damaged engine state.
  • Added a release state to all wheels so that they can be torn off.

Cameras:
  • Implemented an improved camera system.
  • Reworked all cameras, FOV, position, etc.

User Interface:
  • Rewrote the user interface platform.
  • Implemented new Replay user interface.
  • Added a preliminary scoreboard to post-race.
  • Improved the main Garage UI somewhat to enhance usability.
  • Removed the vignette effect when getting damaged during gameplay.
  • Added support for fetching Steam user name and avatar.

Vehicles and Upgrades:
  • Added a new American Muscle car.
  • Reworked engine upgrade parts to mimic real-life parts.
  • Reworked the suspension setups for more authenticity.
  • Added first upgrade part descriptions.
  • Improved gamepad controller functionality.
  • Switched Anti-Spin assist to an improved Stability Control assist.

Vehicle Dynamics:
  • Added simulation of Ackermann steering geometry.
  • Improved shifting center of mass calculation when vehicle is airborne.
  • Improved simulation of viscous forces when driving on loose surfaces such as gravel.
  • Added engine shake calculated from the piston movement to simulate engine rumble.
  • Added support for turbochargers and superchargers, upgrade parts using this feature coming later.
  • Improved suspension simulation; center of mass now affects suspension.
  • Improved suspension geometry simulation.

Weathers:
  • Improved weathers to give a better sense of light.

Tracks:
  • Added a new Sandpit race track, still work-in-progress!
  • Enhanced various bits and pieces of the existing tracks.
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