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Wreckfest: Update zum Fest und Plan zur künftigen Entwicklung

24.12.2016 um 11:30 Uhr
NewsPassend zum Weihnachtsfest hat Bugbear Entertainment ein neues Update für sein Crash Rennspiels Wreckfest veröffentlicht. Gleichzeitig gibt es wichtige und interessante Neuigkeiten zur künftigen Entwicklung und der Roadmap für das kommende Jahr.
Nachdem es in der Vergangenheit einige teilweise für die Unterstützer recht fragwürdige Entwicklungen rund um das Rennspiel Wreckfest gegeben hat, meldet sich der Entwickler Bugbear kurz vor Weihnachten noch einmal zu Wort und präsentiert ein umfangreiches Update.

n/a Zunächst einmal haben die Finnen einen Plan für das nächste Jahr angekündigt und geben bekannt, dass man einen Partner finden konnte, mit dessen Hilfe die finanzielle Weiterentwicklung und Fertigstellung von Wreckfest sichert. Gleichzeitig wird zur Beruhigung der Gemüter, die Zweifel an der Entwicklung und dem Fortschritt haben, bestätigt, dass Wreckfest absolute Priorität hat und somit an vorderster Stelle steht.

Bereits im Februar soll es damit losgehen, dass deutlich regelmäßiger Updates veröffentlicht werden. Das bedeutet, dass mindestens im Monatsrhythmus neue Inhalte oder Fehlerbehebungen veröffentlicht werden. Damit dieser Plan auch in die Realität umgesetzt werden kann, wird das Entwicklerteam aufgestockt.

Wenn ihr euch außerdem fragt, warum es so lange dauert, bis neue Inhalte erscheinen, hat Bugbear Entertainment auch dazu eine Erklärung parat. So wird derzeit an Upgrade Teilen für Fahrzeuge gearbeitet, was zum einen viel Arbeit bedeutet und zum anderen auch Anpassungen am gesamten Aufbau der Fahrzeugmodelle bedarf. Somit wird dieser Arbeitsschritt zunächst komplett fertig gestellt und erst im Anschluss an neuen Autos gearbeitet. Würden die Entwickler anders vorgehen, hätten sie zahlreiche Arbeit doppelt zu erledigen.

Das es bei Wreckfest voran geht, zeigt nun jedoch das neueste Update. Damit gibt es neue Inhalte, Fehler werden beseitigt und das Spiel um neue Features erweitert. Eine Übersicht zu den Veränderungen bietet das vollständige Changelog. Neben dem eigentlichen Update wurde auch ein Hotfix zum Download bereit gestellt, mit dem im Update enthaltene Fehler gleich noch einmal behoben werden.

Wreckfest Dezember Update Changelog

CONTENT
  • Replaced Gravel track with a new, improved version with cleaner geometry, more rolling terrain and generally just a lot better gameplay. While not yet polished, the reworked track also gives you a first look at our new environment set called Fields that will also be used for some other tracks. It represents a US Mid-Western environment will rollling hills, fields and some urban structures. All in all, we think it will be a perfect match for bringing our kind of high-action racing stateside!
  • Replaced the main route of Tarmac 3 with a shorter, rallycross inspired route.
  • Added a new American 2 banger variant.

ART
  • Improved art Speedway 2.
  • Improved art on Sandpit 2.
  • Improved art on Mixed 1.
  • Added more trackside objects to many tracks.
  • Implemented animated spectators among static ones.
  • Added spectators to many tracks previously missing them.
  • Implemented more vibrant post-processing.

DESIGN/PHYSICS
  • Improved gamepad controller: the steering rate now fluctuates significantly less in different driving situations, and it's now easier to countersteer even when Speed Sensitivity is applied (by default, 75% for both gamepad and keyboard). We recommend that you start by resetting your in-game advanced controller settings and tweak from there.
  • Tweaked keyboard controller for more responsiveness. Likewise, it's recommended that advanced controller settings are reset.
  • Stability Control assist now correctly detects vehicle slide angle, making cars less vulnerable to over-correcting when counter-steering, a sympton that often resulted in the car spinning in the opposite direction or rocketing out of track. Note that as a result you may need to adjust your Stability Control strength, so please play around with the setting.
  • Improved Traction Control assist for reduced bog-down effect.
  • Far Chase Camera is now higher and further away.
  • Light dynamic objects like traffic cones no longer cause damage to the car.
  • It's now easier to shatter small wooden structures, making it easier to get back into action after spinning out and stalling behind them.
  • Steering wheel no longer gets dislocated when the car has deformed (it too can deform, however).
  • Improved surface dynamics, so rollovers are now more violent with less sliding around when the car is on its roof or side.
  • The car no longer bottoms out as easily on heavy landings, something that earlier on resulted in the car being bounced into air due to collision penetration.
  • The car no longer drifts around in garage and elsewhere (may still occur on angled surfaces).
  • Arm-cos and other heavy trackside barriers are now less prone spin the car around in light contacts.
  • High-speed crashes involving cars with a significant speed difference are now more violent.
  • Tweaked gameplay damage to encourage more tactical gameplay: health damage from being hit is lower with 100% armor sector and higher with 0% armor sector, so you need to eyeball the opponent in order to hit them where it hurts (and of course try to protect the damaged sections of your own car).
  • AI is now less likely to cause harm to the player in light contacts.
  • AI is more aggressively trying to overtake.
  • AI no longer keeps pushing on after bumping into another car but depending on the situation eases throttle and/or applies brakes.
  • AI now reacts in a couple of different ways when bumped into, depending on the strength of the impact.
  • AI now yields a more appropriate challenge dynamically for various levels of players.
  • Player can now choose AI class from pre-made sets.

TECHNICAL
  • Server no longer crashes when a race event comes up after a derby.
  • Optimized foliage and clutter shaders, improving performance.
  • Optimized culling, improving performance.
  • Fixed horizon draw order.

Additional notes for content creators
  • Some very old textures were removed or moved around, so in case you’ve used any of our textures in your creations please check them for missing textures (purple assets).
  • The game no longer crashes when no bend is detected for AI logic, an issue with certain custom oval tracks that had very long sweeping bends.
  • You can now create a custom AI set for your modded vehicles and/or a cup mod that the user can pick (located in property/career/ai_sets).
  • All camera modifications will need to be updated, otherwise your users won’t have the new Chase Camera Far.

Wreckfest Hotfix Changelog
  • Dedicated server no longer crashes when a track is being changed.
  • Spectator mode now works correctly.
  • Cars no longer fall through the terrain on Tarmac 1.
  • The short Tarmac 3 route is now Tarmac 3 – Mixed.
  • White concrete barrier no longer loses its collision mesh after a contact.
  • Rammer's wheels no longer get glitched after a collision.
  • Fixed Rammer's frame's missing ambient occlusion map.
  • Wheels do not get released so easily after taking damage.
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