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First Addon-scenery in C11
#1
Moin,
Pischti's Meerblick-Szenario ist hier doch relativ bekannt, oder?

Was wäre wenn...




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#2
Wow thats awesome. How is that possible i thought it was locked
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#3
Sieht ja schon richtig gut aus!
Zu den Bäumen,habt ihr in C11 einen anderen Alphakanal als in WR2?
WR2 ist das sichtbare ja weis und alles was man nicht sieht schwarz.
[Bild: ptxwr274ume.jpg]
Hier mal die selbe mit "Invert Alpha"
[Bild: ptxac11m4u2a.jpg]
Gruss
Pischti
PS. Wenn du noch mehr Lwo brauchst von Scenarios,einfach sagen.Da kann ich die auch hier gleich ins Thema rein stellen,null Problem.
[Bild: sig2tvu2a.jpg]
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#4
I would like to see that in CT3 since its a lot of easier to mod instead of DS, Mega congratulations!!! I've never imagined that someone will achive this!! Hats off.
[Bild: mnHbKcd.jpg]
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#5
Jump Applause Looks great, maybe more people will start modding for that game if this is working.

@matt55: It is almost the same. Only that we don't have any similar tool for EditCar .... This only means, that you have to enter the data you would enter in the editcar file, directly in the .db3 files.
It's a bit more work, but once you know which fields are relevant, it is pretty easy and fast done.

Here you can find a list of all relevant data (with description) you have to enter (Currently in German, but if you are interested I could also translate it in English): http://11gam.es/EditCar_DS_UC

Danke auch an Pitschi fürs bereitstellen seines Szenario. Thumbs Up
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#6
@ozmods: Why do you expect that WR2-Sceneryfiles are locked? kroms STKit only does not have an Export for the scenery, which makes it impossible to edit the scenery.

@Pischti: Die LWO wird nicht benötogt. Ich habe in dieses Tool eine Konverter-Funktion eingebaut, welche (bisher) die QAD aus WR2, die IDX und die VTX einliest und für C11 umschreibt.

Das Problem mit diesen Bäumen ist die Interpretation der Material-Mode (vgl. STKit). bei DS wird der Modus der Bäume wohl anders interpretiert als in WR2. Das muss ich jetzt aber einfach durch herumspielen herausfinden.

@matt55: Generally, you can use the files generated by my tool in CT3 aswell, they are the same. The problem in CT3 and lower is that I havent checked how to edit the FontEnd.ds file (same file as for Addon Cars in CT3). If Ill find time for writing a manager, Addonscenerys are possible in CT3 aswell.
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#7
Gut schauts aus! Aber was ist mit den Ingame-Events, das dürfte doch für Probleme sorgen oder?
[Bild: e40591057b22d5d4e0d5aiys84.jpg]
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The Porsche Fanatic
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#8
@Thecloser: That would be super awesome!!! You can check Krom's Addoncar Manager for CT3 maybe this will help a little.
@Amaury: I know how to edit the .db3 database since I was the one who explained how to work with it, but I stopped right after the Fmod sound banks that DS uses.
[Bild: mnHbKcd.jpg]
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#9
(16.01.2016, 15:53)thecloser_ schrieb: @ozmods: Why do you expect that WR2-Sceneryfiles are locked? kroms STKit only does not have an Export for the scenery, which makes it impossible to edit the scenery.

@Pischti: Die LWO wird nicht benötogt. Ich habe in dieses Tool eine Konverter-Funktion eingebaut, welche (bisher) die QAD aus WR2, die IDX und die VTX einliest und für C11 umschreibt.

Das Problem mit diesen Bäumen ist die Interpretation der Material-Mode (vgl. STKit). bei DS wird der Modus der Bäume wohl anders interpretiert als in WR2. Das muss ich jetzt aber einfach durch herumspielen herausfinden.

@matt55: Generally, you can use the files generated by my tool in CT3 aswell, they are the same. The problem in CT3 and lower is that I havent checked how to edit the FontEnd.ds file (same file as for Addon Cars in CT3). If Ill find time for writing a manager, Addonscenerys are possible in CT3 aswell.

Not what i meant cobbler
I meant that i thought it was impossible to add new sceneries because the developers designed the game for only the sceneries that are in the game. If this truly is possible, then the possibilities are almost endless
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#10
As far as I remember Krom designed his tool for WR/WR2/AFC11Nitro which shares the same map format .vtx, Then Synetic changed it to ??.qad?? I think. And then we got CT1 CT2 and so on.
[Bild: mnHbKcd.jpg]
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