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C.A.R.S. - Build 189 für alle verfügbar + DLC Pläne

09.04.2012 um 12:00 Uhr
NewsAuch wenn die Veröffentlichung des aktuellsten Builds zu Project C.A.R.S. bereits vor wenigen Tagen erfolgte, wollen wir euch an dieser Stelle noch einmal alle Neuerungen und Änderungen zusammenfassen.
So bekommt ihr wieder den Überblick zu den Arbeiten, die durch Slightly Mad Studios im Verlauf der vergangenen Woche durchgeführt wurden.
Kurz vor den Feiertagen veröffentlichte der Entwickler Slightly Mad Studios eine aktuelle Version des World of Mass Development Rennspiels C.A.R.S. und stellte diese auch für Junior Member zum Download bereit.

Darin gab es zusammen mit den Builds der vergangenen Tage jede Menge neuer Verbesserungen und neuer Exports von Strecken als auch Fahrzeugen, die ab sofort in der Alpha gefahren werden können. In der nachfolgenden Übersicht findet ihr die vollständige Auflistung aller Änderungen der gesamten letzten Woche.

Changelog Build 185 - 189
Build 189 (6/4/12, Junior Member+)
  • Further tweak to camera behaviour when world movement is off
  • Fixed tire materials (wrong textures assigned)
  • Moravia autograss added
  • Formula A: added contest winning liveries
  • New Asano X4 export
  • New Monterey export
  • New Moravia export
  • New Sakitto exports

Build 188 (5/4/12, Senior Manager)
  • DX11 Commandlist state saving optimisation. (-dx11MT)
    (the renderer now correctly tracks state between/during commandlist execution – meaning that we no longer need to save and restore DX11 state, which was adding overhead to each call)
  • Set G-Force effect default to 60
  • Add exit to desktop custom message handling to dialogues
  • All cars: tyre specular textures updated to go with shader changes
  • Palmer: fixed matellic liveries alpha channel
  • Palmer: checks/fixes, new light billboards, textured chassis meshes cloned for CPIT
  • Formula A – LODBs finished
  • Added track data files for Moravia
  • Leonus68: review changes + changed driver animations to work with F1_classic rig
  • HDR Mode text changed to fit column
  • Loading screen updated to match FE
  • Can now cycle through all options using TAB
  • Exit button tidied
  • New Formula A export
  • New Palmer JPLM export
  • New Moravia export
  • New Sakitto exports

Build 187 (4/4/12, Senior Manager)
  • Spotlights checked in for Connecticut hill tracks
  • Gumpert Apollo: damage replacements configured for Ultra detail
  • Add rgb components for emissive lighting
  • FormulaA – WIP LOD, A done B almost done
  • New lightmap setup for self illuminated objects
  • BAC Mono: enabled custom liveries
  • Lightmap for the night lighted advertboards
  • Added TweakIT tool installation/shortcuts
  • New Asano LM11 export
  • New BAC Mono export
  • New GUMPERT apollo export
  • New Connecticut exports
  • New Monterey export

Build 186 (3/4/12, Manager+)
  • Avoid crash when restoring lap section after going off-track when insufficient data points exist
  • Fix for sun rise and sun set being 180 degress out
  • Improved the color banding on the adverts
  • FFB: reduced vehicle tyre force multi and tyre grip multi params to between 10 and 15 % of original values as proposed by WMD members
  • Kart 1, Formula B animations
  • Kart 1 physics: Changes to load sensitivity and base grip : Less load sens, less base grip and some speed sens added…. Also some AI grip changes for better turn in
  • New Cheterfield AIW with new raceline and many corner tweaks to slow the AI karts to aviod going off track
  • New detail tweaks to the BAC Mono. Weight bias moved to 43/57 some grip increase with speed sensitivity added. Other chassis balance changes to suit the weight bias change
  • Tyre shaders and material updates on cars; modified tyres shader with fresnel and diffuse reduction
  • Asano TDX: fixed a typo in the rear slow rebound settings
  • Skyring texture and shader changes for emissive lights on skyrings at night
  • TweakIT tool added to the game
  • New Formula B export
  • New Leonus F68 export
  • New Azure Coast exports
  • New Bologna exports
  • New Connecticut Hill exports

Build 185 (2/4/12, Senior Manager)
  • BAC Mono: tire grip bias moves a few % to the rear
  • Fix for diffuse multipler being applied to opacity as well as colour
  • FormulaA – WIP LODs
  • added optional fresnel to overlay.fx
  • new skyrring textures for Bologna
  • Lock out tracks not supported based on server versions
  • Skyrings can now have tweakable emissive lighting
  • JPLM texture updates
  • California Highway: new exports

Wie es mit Project C.A.R.S. weitergeht ist noch immer offen. Neue Informationen zur kürzlich angekündigten Veränderung des Auftretens, der Entwicklung und der frühzeitigen Möglichkeit selber Teil der Community zu werden, gibt es noch nicht. Dennoch sollte auch weiterhin bedacht werden, dass eventuell nur noch für wenige Wochen die Chance besteht, mit einem geringen Beitrag von 10 Euro oder mehr schon jetzt selber die Alpha in regelmäßigen Abständen mit kontinuierlichen Updates zu spielen.

Slightly Mad Studios ist jedoch schon jetzt von seinen ursprünglichen Plänen abgewichen und wird Project C.A.R.S. als finale Version über herkömmliche Vertriebswege an den interessierten Spieler bringen. Das heißt, CARS wird wie die Mehrzahl aller anderen Rennspiele ganz normal im Handel zu finden sein oder auch als digitaler Download gekauft werden können. Eine free-2-play Version, die nachträglich mit zusätzlichen Inhalten für den Fan geringes Geld kostet, ist entgegen der ursprünglichen Pläne inzwischen nicht mehr im Gespräch.

Dennoch wird es auch nach der Veröffentlichung als reinen Vollpreistitel weitere Inhalte geben. Ob diese sogenannten DLCs kostenlos oder wie bei der Konkurrenz kostenpflichtig sein werden, ist derzeit nicht bekannt. Wie Ian Bell, CEO bei Slightly Mad klarstellt, wird C.A.R.S. regelmäßig mit neuen Inhalten am Leben gehalten und den Fans damit über lange Zeit Spielspaß und neue Anreize bieten.
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