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Assetto Corsa: Update 1.1 und Dream Pack verfügbar

Mar. 12, 2015 at 4:00 PM
NewsSeit gestern stehen sowohl das Update auf Version 1.1 als auch das lange erwartete Dream Pack für die Rennsimulation Assetto Corsa zum Kauf und Download bereit. Hier noch einmal die komplette Übersicht zu den Inhalten von Update und DLC sowie ein neuer Promotion Trailer.
Seit gestern stehen sowohl das Update auf Version 1.1 als auch das lange erwartete Dream Pack für Assetto Corsa zum Download über Steam bereit. Der Preis des Dream Pack DLC hat sich mit der gestrigen Veröffentlichung auf 14,99 Euro eingepegelt, doch wer sich zuvor nicht entscheiden konnte und total heiß auf die Nordschleife oder die zehn neuen Autos ist, den sollte auch das nicht vom Kauf abhalten.

Wer Assetto Corsa noch gar nicht besitzt, der kann das Hauptspiel zusammen mit dem Dream Pack 1 als Paket erwerben und zahlt dafür aktuell nur 49,99 Euro. Das ergibt eine Ersparnis von 10 Euro gegenüber dem Einzelerwerb.

Assetto Corsa - Commercial

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Hier noch einmal die Übersicht zu allen Inhalten des Assetto Corsa Dream Packs:
  • Alfa Romeo 4C
  • Alfa Romeo 155 Ti V6 '93
  • Alfa Romeo GTA
  • BMW M235i Race Car
  • GM Corvette C7r GTE
  • McLaren P1
  • McLaren F1 GTR
  • Mercedes-Benz C9
  • Mercedes Benz 190E 2.5-16 EVO II
  • NISSAN GT-R NISMO 2014 GT3
  • Nürburgring-Nordschleife Rennstrecke in drei Layouts: Nürburgring-Nordschleife, Tourist, Endurance
  • "Bridge To Gantry" Modus (simuliert die Track Day Regeln am Nürburgring)

Zeitgleich mit dem Launch des Dream Pack DLC wurde auch die Aktualisierung auf v1.1 veröffentlicht. Anhand des nachfolgenden Changelog könnt ihr sehen, welche Veränderungen durch Kunos Simulazioni durchgeführt wurden. Beispielsweise gibt es auch Änderungen die für neue Effekte in Videos sorgen - neue Kameraperspektiven, die ihr auf den folgenden Screenshots seht.

Update 1.1 Replay Cameras Update 1.1 Replay Cameras Update 1.1 Replay Cameras Update 1.1 Replay Cameras Update 1.1 Replay Cameras


Assetto Corsa v1.1 Changelog
  • Added ai-hints
  • New penalty system
  • Added Kick Quorum to the server
  • Fixed sound pops and clicks for some cars engines
  • Fixed traction control sound events
  • Fixed Tatuus FA01 limiter sound
  • Improved sound dynamics under load for some cars
  • Launcher: more graceful handling of missing/problematic content
  • Launcher default theme: personal best time grid filtering by car/track added
  • Fixed blank resolution box
  • Fixed missing sound events
  • Fixed crashes volume
  • Reworked envelopment for interior and exterior sounds
  • Higher exterior volume for surround speaker configurations
  • Fixed tyre fake shadows in slowmo replay
  • Improved AI
  • Added custom head movements per car (driver3d.ini)
  • Driver helmet/head now cast shadows in onboard camera
  • Added custom weather selection
  • Improved Pedals App
  • Rendering performance optimizations
  • Particle rendering optimiziations
  • Render Stats form now features units
  • Added "final" damage for high speed impacts
  • Added quality settings to replay that allow up to 4x longer replays
  • Fixed driver shift preload animation at race start
  • Fixed camera car not using FOV value
  • Fixed AI choosing wrong (slow) tyres
  • Updated FMod to 1.05.13
  • Updated Fmod SDK project (minor envelopment improvements)
  • Tweaked exterior reverb parameters
  • Tweaked envelopment values for some sound events
  • Improved positional surface sounds
  • Fixed wind and tyre rolling noise
  • Fixed doppler effect for rev limiter and horn
  • Fixed FOV in mirrors, now editable in system/cfg/assetto_corsa.ini
  • AI race starts greatly improved
  • Fixed wrong shadow resolution when moving through F6 camera car cameras
  • Fixed graphics not following dynamic track grip levels in Multiplayer
  • Fixed "fast" height evaluation for validating setup ignoring tyre pressure
  • FPS caps is now compatible with the new 1ms resolution timer
  • Suicidal server admins are now a protected species and not allowed to kick themselves anymore
  • Adjusted fuel consumption for most of the cars
  • UI now understand fuel range relative to car and track and adjust maximum race lap count automatically for quick races and race weekends against the AI
  • Added 4WD simulation in drivetrain.ini
  • Added live axle suspension geometry
  • [DATA] section in aero.ini is now obsolete and must be eliminated. HEADER=2 is mandatory if damage is used.
  • AC now support multiple configurations on circuits
  • A to B gameplay options for hillclimb tracks and specific circuits that support.
  • Tyre pressures can now be shown in digital_instruments.ini
  • Limited static weather situations can now be selected from the UI. Weather is also moddable.
  • Time Attack now has a global multiplier that controls the amount of time available for the first checkpoint.
  • Customizable TrackIR rotation range.
  • Chat window now supports full Unicode charset
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