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Wreckfest: Zwei weitere Updates sorgen für altbekanntes Schadensmodell bessere Performance und vielem mehr

Jul. 16, 2015 at 10:00 AM
NewsWer es noch nicht mitbekommen hat, sollte Steam starten und die beiden Updates für Wreckfest laden. Mit umfangreichen Verbesserungen sorgen die Hotfixes für bessere Performance, weniger Fehler und vor allem kehrt das altbekannte und gut aussehende Schadensmodell zurück.
Damage Model Im Verlauf der letzten Tage hat Bugbear Entertainment zwei weitere Hotfixes für Wreckfest veröffentlicht. Unter anderem kehrt damit der altbekannte und deutlich umfangreicher visualisierte Schaden bei Unfällen zurück. Gleichzeitig wurde die Physik-Engine auf Unterstützung mehrerer CPU-Kerne optimiert, wodurch Performance-Gewinne erzielt werden konnten. Das ist natürlich noch lange nicht alles.

Die weiteren Veränderungen und Verbesserungen könnt ihr aus den nachfolgenden Changelogs entnehmen. Die Updates werden automatisch heruntergeladen, wenn ihr das nächste Mal Steam im Online-Modus startet und Wreckfest auf "immer aktuell halten" eingestellt ist.

Wreckfest Hotfix 15.07.2015 Changelog
  • Reduced micro-stuttering when no V-Sync is being used.
  • Improved performance and framerate stability on most systems.
  • Fixed non-working gameplay damage on the dedicated server.
  • Server no longer crashes when the event ends while a client is in the pause menu.
  • Visual damage is now more intense and panels get detached easier.
  • AI now resets when its stuck on its side for prolonged periods.
  • Improved vehicle materials.
  • Tweaked camera shake.

Wreckfest Hotfix 10.07.2015 Changelog
  • Improved visual damage precision and increased deform strength.
  • Implemented multi-core physics optimizations and other performance improvements.
  • Implemented a temporary x64 build workaround for certain GPUs.
  • Re-enabled automatic controller detection.
  • Fixed positive wheel steering sensitivity curve.
    NOTE! Positive steering sensitivity values now have a higher effect.
  • Improved brakes and increased handbrake torque (again).
  • Last Man Standing now ends if second to last car is eliminated by contact timer.
  • Fixed replay mode's glitched 4x fast-forward.
  • Implemented various spectator HUD fixes.
  • Tentative fix for multiple copies of a player joining a lobby after a crash.
  • Enabled wheel release for vehicle damage.
  • Added dedicated limited slip differentials for each vehicle.
  • Improved suspension setups of all vehicles.
  • Tweaked gamepad controller slightly.
  • Improved vehicle cameras.
  • Fixed contact audio with various objects.
  • Added new paint jobs for Euro Coupe 2 and American Muscle 3.
  • Fixed missing surface collisions on Tarmac 1.
  • Improved collision of sand mining equipment found on Sandpit 2.
  • Vehicle props on Sandpit 1 no longer cause massive damage and move around.
  • Improved default reference weather.
Mehr Rennspiel News gibt es im News-Archiv. Dort findest Du alle Neuigkeiten zu Rennspielen.
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